Maandag 10/03/14 - Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Xena - WaarBenJij.nu Maandag 10/03/14 - Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Xena - WaarBenJij.nu

Maandag 10/03/14 - Ninh Binh

Blijf op de hoogte en volg Xena

12 Maart 2014 | Vietnam, Ninh Bình

Hey iedereen

Aangezien het plan om alle reisverslagen in te halen volledig de mist is ingegaan, hier even een serieuze sprong voorwaarts :)

Maandagochtend zijn Kathi (een Duits meisje), David (een Brit) en ik toegekomen in Ninh Binh na een roekeloze, niet echt rustegevende rit met de nachtbus. Ninh Binh stond niet op m'n lijstje van te bezoeken plekken, maar Kathi wist me te overtuigen om met haar mee te gaan en niet langer in Hoi An te blijven. Heel veel overtuiging had ik niet nodig want Hoi An, alhoewel een heel charmant stadje, was erg toeristisch en ik had het gevoel dat ik het meeste wel al gezien had.

We zochten snel snel een guesthouse en boekten daar een tour naar Tam Coc, Hang Mua en Trang An. Tam Coc en Trang An zijn beiden plekken waar je met een roeibootje over de rivier tussen de kartsrotsen vaart. Hoewel Tam Coc de bekendste is, was Trang An veruit de meest indrukwekkende omgeving. Echt een aanrader en ik denk de beste tour die ik hier in Vietnam al gedaan heb! De bootjes waren erg ontspannend, maar om niet al te lui te zijn hebben we het uitkijkpunt bij Hang Moa helemaal te voet beklommen, 450 treden hoog :) Het uitzicht was om eerlijk te zijn niet ongelooflijk fantastisch, maar daar zit het weer waarschijnlijk ook wel voor iets tussen. Vanaf Hoi An werd het weer stelselmatig slechter en voel ik me hier nog meer "thuis" dan voorheen :) Het miezert de hele dag en het was erg mistig. Bovendien is het best wel koud en hoorde ik van Robin dat het bij jullie momenteel heerlijk weer is. Of was dat een trucje om me te motiveren om terug te komen? ;)

Na ons dagje uit in de omgeving van Ninh Binh waren we alledrie stikkapot. We regelden bustickets (Kathi en David naar Halong Bay en ik naar Hanoi) en aten iets in ons guesthouse. En om 20u30 was ik al in dromenland...

x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 15718

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: