Donderdag 23/01 - terug een dagje Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Xena - WaarBenJij.nu Donderdag 23/01 - terug een dagje Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Xena - WaarBenJij.nu

Donderdag 23/01 - terug een dagje Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg Xena

29 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Bonjour!

Het eten in le Banneton was weer superlekker ;-)

Naast eten hebben Alice en ik gewoon wat rondgewandeld en gekletst, van cafeetje gewisseld en geprobeerd om onze gedachten op een rijtje te zetten zodat we bijhorend transport kunnen boeken ;-)

Ik wil niet te lang in Luang Prabang blijven omdat ik het gevoel heb dat ik al veel tijd verloren heb met het ziek zijn en ik ben nieuwsgierig naar de rest van Laos. Dus, de kogel is door de kerk... ik vertrek morgenochtend al naar Phonsavan: thuisstad van de 'Plain of jars'.

Na de boeking van m'n busticket ben ik op bezoek geweest bij een lokale vereniging: Big Brother Mouse. Hier kunnen lokale inwoners van alle leeftijden langskomen om hun Engels te verbeteren. Het systeem is gestoeld op het buddy-principe. Buitenlanders komen langs en worden gematcht met een of meerdere Laotianen. Er wordt gebabbeld over cultuurverschillen, reizen, jongeren brengen hun Engelse handboeken mee, ... Heel gezellig allemaal en een leuk initiatief. Big Brother Mouse probeert ook volop mensen aan te zetten tot het lezen van boeken. Niet in het Engels, gewoon in hun eigen taal. Er is hier geen leescultuur, zeker niet voor ontspanning. De vereniging brengt boekenkoffers naar overal, ook afgelegen dorpen, en introduceert het lezen aan de hand van spelletjes en voorleesmomenten.

Het is al 19u30 wanneer ik terug buiten ben. Tijd om weer te eten ;-) en om in te pakken voor de reis naar Phonsavan.

Nog een laatste wandeling over de typische avondmarkt van Luang Prabang en dan bedje in zodat ik klaar ben voor het volgende avontuur!

X

  • 29 Januari 2014 - 14:09

    Leona:

    het klinkt allemaal zo heerlijk ontspannen! fijn dat we mee mogen reizeni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15732

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: