Maandag 13/01 - Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Xena - WaarBenJij.nu Maandag 13/01 - Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Xena - WaarBenJij.nu

Maandag 13/01 - Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg Xena

18 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Deze ochtend eerst Kip afgehaald zodat ik het geharrewar met de wisselkoersen stilaan achter me kan laten. Je bent hier onmiddellijk een miljonair als je ongeveer €100 afhaalt, want dan komt er 1 000 000 uit de muur gerold.

Ik ben in het gezelschap van Jonas en Pascal, 2 jongens van de Duitse groep. Pascal had een plekje geboekt in een slaapzaal en Jonas en ik zijn meegegaan.

Na het ontbijt hebben we 2 scooters gehuurd om naar de Kuang Si waterval te rijden, de grootste waterval nabij Luang Prabang. Je kan er ook zwemmen en ik moet zeggen dat het al even geleden was dat ik nog zo'n mooie waterval had gezien. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent! Het was er zo mooi dat we pas laat teruggekeerd zijn en enkel nog tijd hadden om een dorpje op de terugweg te bezoeken. Zo is onze dag voorbij gevlogen.

Er is in Luang Prabang elke avond een heel gezellige Night Market. Die hebben we ook nog bezocht. Er zijn heel wat dingen die ik mooi vind, maar kopen doe ik niet makkelijk want ik bedenk steeds dat ik het nog 2 maand moet dragen :-D

De Laotianen liggen me trouwens meer dan de Thai. Ze zijn een pak rustiger en de verkopers zijn niet zo opdringerig. Ze komen oprechter over en zelfs de tuktuk-chauffeurs schreeuwen je niet van overal toe. :-D Bovendien is er tot nu toe veel meer groen aanwezig dan in Thailand. Het ziet er hier goed uit. Ben benieuwd naar de rest van Laos.

Tot de volgende!

X

PS: ik beloofde jullie info over de toiletmanieren hier: exact hetzelfde als in Thailand! :-)

  • 20 Januari 2014 - 20:06

    Leona:

    hoi!

    ik vond de thaien in het noorden toch ook best meevallen. had er in het algemeen wel een goed gevoel bij. misschien dat laos dan nog sjieker is!

    geniet ervan!

  • 22 Januari 2014 - 16:02

    Xena :

    Ik ben niet echt supernoordelijk geraakt want had geen tijd meer. Zal nog eens moeten terugkeren. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 15742

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: