Vrijdag 17/02: San Pedro de Atacama - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Vrijdag 17/02: San Pedro de Atacama - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17/02: San Pedro de Atacama

Blijf op de hoogte en volg Xena

26 Maart 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

Om San Pedro een beetje te leren kennen, nam ik in de voormiddag deel aan een free walking tour. 'Free' betekent dat je een fooi betaalt en zelf je bedrag kiest, maar ze sturen je wel in de richting van een vrij Europese prijs (€ 7,5 - 15) door middel van een duidelijke inleiding ;-)
De tour was echter heel interessant en informeerde ons over het ruige woestijnklimaat, de planten, de originele Lican Cantay bevolking en de mummies (die door de Belgische priester Le Page verzameld/ontvreemd werden). San Pedro de Atacama ligt in de woestijn en is naar het schijnt de droogste ter wereld met doorgaans minder dan 5 mm neerslag per jaar. Dat zorgt er voor dat de flora en fauna erg specifiek zijn.
Een van de highlights hier is de Valle de La Luna (maanvallei), met z'n droge maanachtige landschap en zoutafzettingen. Samen met Vincent, een Fransman die ik tijdens de free walking tour leerde kennen, huurde ik een fiets om hiernaartoe te gaan en de zonsondergang te bekijken. Je kan heel veel tours boeken, maar de fiets was goedkoper en beter voor m'n conditie ;-) Als ik het opnieuw zou kunnen doen, zou ik echter een uurtje vroeger (om 15 u) vertrekken, want nu was het een behoorlijk pittige fietstocht in een beperkt tijdsbestek. 's Avonds was de pijp dan ook snel uit...' :-)

  • 26 Maart 2017 - 09:43

    Nancy Kras:

    Amai,dat is veel he.
    Hopelijk was het dan de moeite. .

  • 29 Maart 2017 - 21:23

    Xena :

    Absoluut! De salar zelf en het hele natuurpark zij zijn prachtig. Zo anders dan wat ik tot nu toe al gezien heb. De prijs was (gelukkig) wel logies, transport en eten inbegrepen.
    Ik hoop trouwens dat jullie er volledige verslag kunnen lezen, want van de laatste 10 verslagen lijkt er steeds maar een gedeelte gepost op de blog zelf, maar ik krijg wel een kopie in m'n e-mail die correct en volledig is.
    Groetjes!

  • 01 April 2017 - 00:46

    Xena :

    Oh, ik zie dat je het over de tourprijs had. Ik betaal wel minder hoor. Iets wat ik zelf redelijk vind

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 15690

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: