Woensdag 15/02: Valparaiso - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Woensdag 15/02: Valparaiso - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Woensdag 15/02: Valparaiso

Blijf op de hoogte en volg Xena

25 Maart 2017 | Chili, Valparaíso

Ik nam deze voormiddag deel aan een free walking tour in Valparaiso en leerde over het havenverleden, de oude gevangenis, de begraafplaatsen... Valparaiso staat gekend om zijn heuvels en vele huizen met grafiti. De tour bracht ons echter ook op andere plaatsen zoals het nieuwe culturele centrum met gezellige binnentuin. Ik wou dat ik deze plaats eerder had ontdekt om gewoon even te komen genieten op het gras in het zonnetje en wat te schrijven voor de blog.
's Avonds had ik opnieuw afgesproken met Juan José. Dat gaf me genoeg tijd om even te lunchen, m'n rugzak in te pakken en wat dingen te regelen zoals een hostel, transport naar en van de luchthaven, lunch... En, een klein dutje te doen van een half uur, pfff :-)
We gingen eten in het eethuisje van z'n tante, maar aangezien avondeten niet echt iets groots is in Chili was de keuken gesloten en konden we enkel een empanada krijgen. Na onze aperitief-empanada met biertje, zijn we naar visrestaurant 'Porto Viejo' in de haven getrokken waar ik eindelijk nog eens vis gegeten heb! Heerlijke vis! We bestelden gegratineerde machas (een schaaldier ergens tussen een mossel en een scheermesje) en een ovenschoteltje met krab. Mmmm mmmm mmmm! Een goede afsluiter van m'n gezellige verblijf in Valparaiso, met grote dank aan Juan José. Ik kreeg zelfs nog een talisman mee: een roze kwarts, die me liefde zou moeten brengen en beschermen tegen negatieve energie. Om hem te onderhouden moet ik 'm bij volle maan reinigen met water dus zal ik maar even opzoeken wanneer het volle maan is, want die liefde en enkel positieve energie daar ben ik niet tegen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 15697

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: