Woe 8/02: Carretera Austral dag 9 - Reisverslag uit Cochrane, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Woe 8/02: Carretera Austral dag 9 - Reisverslag uit Cochrane, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Woe 8/02: Carretera Austral dag 9

Blijf op de hoogte en volg Xena

13 Februari 2017 | Chili, Cochrane

Dag negen van onze twaalf dagen durende kampeertrip langs de Carretera Austral. Tijd om te beginnen denken aan de terugkeer... Na wat overleg deze ochtend besloten we om niet aan de 12 km lange wandeling te beginnen en wat sneller naar de grens te gaan, om via Argentina terug te reizen. In Argentijns Patagonië zijn de wegen beter en kunnen we de 1200 kilometer zo'n zes uur sneller afleggen. Dat betekent dat we op de terugweg misschien nog een hike kunnen doen in Argentinië, bijvoorbeeld in El Bolson of Bariloche.
De Chileens-Argentijnse grensovergang "Entrada Baker" is heel klein en rustig en dus zijn de grensofficieren blij om volk te zien :-) Ondanks de vriendelijkheid, was er toch een probleem... Blijkbaar moet je om met een huurauto over de grens te gaan een extra papier hebben en dat hadden we niet. De agent was zo vriendelijk om ons te laten bellen naar de verhuurmaatschappij om naar dit papier te vragen en gaf z'n e-mailadres door zodat de maatschappij rechtsreeks naar hem kon mailen. Toch zouden we nog moeten wachten tot de avond of de volgende dag, dus gingen we dan toch maar een kleine hike doen ondertussen.
We keerden rond een uur of vijf terug om poolshoogte te nemen. Het verhuurbedrijf had teruggebeld: het papier zou 350 dollar kosten. Na een extra telefoontje bleek dat het daarenboven ook nog eens twee dagen zou duren. Dat was het ons niet waard en dus besloten we om onmiddellijk aan de terugweg over de grindpaden te beginnen zodat we de auto tijdig terug in Puerto Montt kunnen afleveren. Toch een kleine opdoffer...