Donderdag 2/02: dag 3 Carretera Austral - Reisverslag uit Chaitén, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Donderdag 2/02: dag 3 Carretera Austral - Reisverslag uit Chaitén, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Donderdag 2/02: dag 3 Carretera Austral

Blijf op de hoogte en volg Xena

12 Februari 2017 | Chili, Chaitén

Deze ochtend ontwaakten we op Playa Santa Barbara (Chaiten) en zagen we.... zeeleeuwen voorbij zwemmen. Ongelooflijk! Twee ochtenden op rij verrast worden door natuurpracht lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Na nog een keertje extra wrijven in de ogen konden we wel met zekerheid vaststellen dat het geen droom was. Met de camera in de hand vraag je je dan af hoe mensen erin slagen om van zoiets mooie foto's te maken, want veel dichterbij kon je ze niet hebben en toch zijn het op mijn foto's slechts kleine stipjes... tedoeme :-)
Na het ontbijt en de inpak reden we tot aan camping 'Ventisquero Amarillo' in Nationaal park Pumalin. Daar zetten we de tenten op en starten we aan een 10km lange wandeling tot aan gletsjer Michinmahuida (+ 10km terug). Terwijl we de gletsjer bewonderden, begon het stilaan te regenen. Zo kreeg ik de allereerste gletsjer in m'n leven in verschillende omstandigheden te zien. De regen had echter als nadeel dat de rotsen glibberig werden en dus ging ik tweemaal onderuit. Auw.. :-)