Zaterdag 18/02: San Pedro de Atacama (dag 2) - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Zaterdag 18/02: San Pedro de Atacama (dag 2) - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18/02: San Pedro de Atacama (dag 2)

Blijf op de hoogte en volg Xena

29 Maart 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

De kogel is door de kerk: ik ga van hieruit naar Bolivia. De voorbije twee dagen leerde ik behoorlijk wat mensen kennen in het hostel en de meesten onder hen gaan ook richting Bolivia. Het leek me wel interessant en leuk om -in plaats van alleen naar Arica te reizen en van daaruit een bus te nemen- samen te gaan. Verschillenden onder hen wilden op zondag vertrekken dus stelde ik alle 'zondagsgangers' aan elkaar voor en besloten we om ons te verenigen en over prijzen te gaan onderhandelen :-)
We wilden de driedaagse tour naar Salar de Uyuni (en meer) die doorgaans zo'n 115 000 Chileense pesos (€170) kost. Mits wat strategie en 'strength in numbers' kregen we de prijs naar 95 000 CLP. Dat is een besparing van zo'n €30 per persoon! En meer in mijn geval, want dankzij deze besparing hoef ik net geen geld af te halen en dus ook niet de (pijnlijke) €9 commissie te betalen ;-) Opdracht geslaagd!
In de namiddag zou ik nogmaals een fietstochtje ondernemen samen met Vincent, maar er waren nergens nog huurfietsen te vinden omdat het weekend is. Plan B dan maar; een artisanaal ijsje met één van de lokale woestijnplantsmaken, wandelen in het dorp en dan terug naar het hostel om te plannen en wat rond the hangen met de anderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 15739

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: