28/01 en 29/01: Puerto Varas - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Xena - WaarBenJij.nu 28/01 en 29/01: Puerto Varas - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

28/01 en 29/01: Puerto Varas

Blijf op de hoogte en volg Xena

29 Januari 2017 | Chili, Puerto Varas


Zaterdag 28/01:
Vanochtend om 9u de bus genomen van Pucon naar Puerto Varas. René nam toevallig dezelfde bus. Gezellig! Na een tweetal uurtjes stopten we plots: pech. Daar zaten we dan... gestrand tussen Pupunahue en Los Lagos. Twee uur later kwam er eindelijk een andere bus toe van onze maatschappij. In tussentijd praatten René en ik wat over het leven en ... deelden we m'n eten, want het was middag en hij had niks bij. Top tip: neem altijd iets te knabbelen en te drinken mee! :)
Eenmaal aangekomen in Puerto Varas kreeg ik een berichtje van de Canadezen dat ze het leuk zouden vinden om samen in het zuiden te gaan kamperen. Zuidelijker is hier kouder dus... alle hens aan dek om een slaapzak en matje te lenen of te kopen! Spannend!

Zondag 29/01:
Het matje en een slaapzak heb ik kunnen huren bij "Rent a Tent", een Australisch-Chileens bedrijfje, voor 30 000 Chileense pesos (+/- €45). Dat is meer dan ik gewild had, maar de prijzen voor kampeermateriaal zijn hier niet goedkoop dus...dat moest dan maar.
Ik heb afgesproken met de Canadezen vandaag. Zij hebben een auto gehuurd om langs de Carretera Austral Chileens Patagonië in te duiken en dan langs de Argentijnse kant terug te keren. Hierdoor zullen we makkelijker en sneller kunnen reizen en minder voor de hand liggende plaatsen bezoeken. In de voormiddag hield ik me bezig met de was, een beetje bloggen (eindelijk!) en bedenken wat ik absoluut nodig heb voor de kampeertrip en wat niet. De huurauto is niet gigantisch groot en ik wil ook niet te zwaar geladen zijn, want de campings liggen doorgaans niet langs de weg, dus moet je er met pak en zak naartoe trekken. Dat betekent keuzes maken.
In de namiddag kwamen we samen om de route te bekijken en een boodschappenlijstje te schrijven. We proberen zoveel mogelijk eten op voorhand te kopen, want hoe verder hoe meer afgelegen en dus ook hoe duurder alles is. We zullen zien hoe alles loopt, want het klinkt allemaal heel professioneel maar de waarheid is dat we een vrij summier voedsel- en reisplan hebben dus dat wordt afwachten ;-)

  • 29 Januari 2017 - 21:55

    Xena :

    Ik ben momenteel mog vanalles aan het plannen voor m´n kampeertrip. Als ik vanavond nog tijd over heb, probeer ik de verslagen (en wat foto´s!) van de voorbije tijd verder up te loaden. Als jullie niks meer van me zouden horen...geen zorgen! Patagonië heeft vaak geen gsm-bereik. Terug in Puerto Varas op de 12de februari.
    Groetjes!

  • 11 Februari 2017 - 21:58

    Hilde:

    Prachtige foto's en mooie avonturen. Leuk!!!

  • 12 Februari 2017 - 10:13

    Nancy:

    Ik bewonder je.Ik vraag me af is dat de vrijheid die men nodig heeft ??De foto's zeggen aan knap mannelijk gezelschap geen gebrek zie ik.Gaan en staan waar je wil .Prachtige natuur ..leuke eensgezinden tegen komen.Geniet Xena.
    Dikke knuffel.

  • 12 Februari 2017 - 15:02

    Xena :

    @ Hilde: ik sukkel wat met de foto's en zie dat ze niet altijd op de juiste plek terechtkomen als ik ze geüpload krijg. maar leuk om te weten dat ikhet wel leuk is voor jullie om ze te zien :-)

  • 12 Februari 2017 - 15:07

    Xena :

    @ Nancy: Canada wordt je volgende reisbestemming dan?? ;-) De Canadezen waren inderdaad mooie mensen, op alle gebied.
    Ik weet niet of iedereen die vrijheid nodig heeft, maar ik geniet alvast met volle teugen. En iedereen vindt het wel eens leuk om te doen waar hij zin in heeft en niet enkel wat er verwacht wordt. Ik zou het alvast aanraden en ben ervan overtuigd dat dit jaar dubbel gaat tellen in m'n leven. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 15710

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: