Zaterdag 25/2: Carnaval in Oruro - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Xena - WaarBenJij.nu Zaterdag 25/2: Carnaval in Oruro - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Xena - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25/2: Carnaval in Oruro

Blijf op de hoogte en volg Xena

06 April 2017 | Bolivia, Oruro

We kwamen vanochtend aan rond 7u30, na een niet zo rustgevende nacht op de nachtbus.. Adam uit onze groep had maanden geleden al een hotel geboekt in Oruro en was daar al een dag of twee. We hadden met hem afgesproken in Oruro om onze bagage bij hem achter te laten zodat we die niet moesten meezeulen. Na de bagagedrop gingen we samen ontbijten en zitjes kopen voor een tribuneplaatsje langs de parade. Heel de dag hebben we de stoet aanschouwd. Tegen de namiddag had ik er dan ook stilletjesaan genoeg van. Gedurende de dag wisselden de zon en de regen elkaar af. De meisjes uit onze groep vertrokken in de namiddag naar La Paz. De rest bleef de stoet bekijken. 's Avonds schoten enkel Gareth, Adam, Nico en ik over, op zoek naar een leuk carnavalsfeestje. Maar dat zijn we niet tegengekomen... Na een aantal uren in de gietende regen besloten we om in Adams kamer te gaan slapen, maar de hoteleigenaar had ons gezien. Er zat niks anders op dan naar de busterminal te gaan en een bus te nemen naar Potosi. Alle taxis waren helaas vol en dus wachtten Gareth, Nico en ik een uur in de gietende regen tot er om 1u 's nachts eindelijk​ een taxi stopte. Eenmaal aangekomen aan de busterminal bleek die gesloten en waren er geen bussen naar Potosi, enkel naar La Paz. Nico vertrok met z'n bus. Na nog een uur nadenken over onze opties waren Gareth en ik zo moe, doorweekt en verkleumd dat we besloten om op een bus naar La Paz te springen, daar een hostel te zoeken en de volgende dag pas naar Potosi te gaan...