Woensdag 22/02: on the road again - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Xena - WaarBenJij.nu Woensdag 22/02: on the road again - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Xena - WaarBenJij.nu

Woensdag 22/02: on the road again

Blijf op de hoogte en volg Xena

05 April 2017 | Bolivia, Potosí


Vandaag sliepen we uit -in Potosi- om van onze driedaagse te bekomen. Bekomen is misschien wel wat makkelijker gezegd dan gedaan, want Potosi is met z'n 4090 meter een van de hoogste steden ter wereld en dat voel je. We hijgen er allemaal op los terwijl we vooruit gaan aan een slakkengangetje. Ik heb ondertussen ook een serieuze verkoudheid opgelopen... bah... dus een ontbijtje met vers fruit leek nu wel extra aangewezen. Check. M'n volgende geplande halte was normaal gesproken Sucre. Daar wil ik een cursus Spaans volgen om echt vloeiend te leren spreken. Ondertussen is echter ook het stadje Oruro op de radar verschenen omdat het binnenkort Carnaval is en dat zou het epicentrum in Bolivia moeten zijn. Heel onze bende wil er naartoe en ook een Fransman die ik in Pucon (Chili) al leerde kennen, zal daar zijn dus ik ga mee ;-) In Oruro is echter alle accommodatie al lang volzet, dus sprongen we vandaag al op de bus naar Sucre, zal ik daar eerst een school of lesgever zoeken en keren we dan twee dagen later terug naar Potosi om van daaruit een dagtrip naar Oruro te doen. Hoewel Sucre de hoofdstad van Bolivia zou moeten zijn, lopen er geen berijdbare wegen van Sucre naar Oruro... :-/ Na het feestgedruis zal ik dan vanuit Potosi terug naar Sucre keren voor m'n Spaanse lessen.
In het hostel in Sucre waar we met z'n allen 's avonds aankwamen, stond er net een curry-avond op het programma, bereid door een van de eigenaars (Indiër). Ideaal! Voetjes onder tafel schuiven en genieten. Zo heb ik het graag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 15695

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: