Dinsdag 21/02: aankomst in Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Xena - WaarBenJij.nu Dinsdag 21/02: aankomst in Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Xena - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21/02: aankomst in Uyuni

Blijf op de hoogte en volg Xena

05 April 2017 | Bolivia, Uyuni

Vandaag vroeg opstaan: 4u30. Auw! In België is het dan 9u30. Dat klinkt beter :-) In Bolivia is het nog een uur vroeger dan in Chile en Argentina. Ok, vroeg opstaan dus om de zonsopgang boven de zoutvlakte te zien. Dat is het natuurlijk wel waard. Onze gids zette er vanochtend nogal de vaart in dus hadden we iets te weinig tijd om echt veel foto's te nemen van de zonsopgang, maar later deden we het rustiger aan en konden we tijdens het fotograferen wat spelen met perspectief. Geef ons (onze samengestelde bende) nog een dag en we zijn echte pro's :-)
Na de immense zoutvlakte hadden we nog twee haltes: het zoutmuseum en een treinen kerkhof. Aangezien we helemaal in fotomodus waren, hielden we bij die laatste een heuse shoot :-)
De eindhalte van de tour was het dorp/stadje Uyuni. Onze groep kwam de laatste dagen goed overeen en dus besloten we om samen verder door te reizen. Gareth (UK), Adam (UK), Nico (UK), Adrienne (CA), Michelle (UK), Patricia (CH) en ik namen allen direct de bus naar Potosi, want Uyuni leek niet veel voor te stellen. Enkel Shai (Israël) wilde absoluut door naar La Paz en dus verloren we 1 lid van de Llamas Locas :-D