Maandag 20/02: dag 2 van de tour - Reisverslag uit Eduardo Avaroa, Bolivia van Xena - WaarBenJij.nu Maandag 20/02: dag 2 van de tour - Reisverslag uit Eduardo Avaroa, Bolivia van Xena - WaarBenJij.nu

Maandag 20/02: dag 2 van de tour

Blijf op de hoogte en volg Xena

05 April 2017 | Bolivia, Eduardo Avaroa

Opnieuw een dag vol natuurpracht: Laguna negra (zwarte meer), arbol de piedras (stenen boom), desierto Soli, valle de rocas (vallei der rotsen) , ... Als kers op de taart gingen we 's Avonds slapen in hotel de sal, een hotel gemaakt uit zout. Hiervoor hakken ze blokken zout uit de zoutvlaktes en versmelten ze aan elkaar door middel van... water :-) Je stelt je toch wel vragen bij hoe ze zoiets onderhouden want in de twee dagen dat we hier waren heeft het al gesneeuwd, gehageld en behoorlijk wat geregend dus het is geen woestijn klimaat...
Ik voelde me vandaag een pak beter. Nog steeds niet klaar om een marathon te lopen (moest dat ooit een optie zijn), maar duidelijk beter dankzij de iets minder extreme hoogte (3600m) en de gewenning. Morgen: Salar de Uyuni!