Donderdag 16/02: naar San Pedro de Atacama - Reisverslag uit Calama, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Donderdag 16/02: naar San Pedro de Atacama - Reisverslag uit Calama, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Donderdag 16/02: naar San Pedro de Atacama

Blijf op de hoogte en volg Xena

25 Maart 2017 | Chili, Calama

Vanochtend om 7u ben ik het hostel uitgestapt om me naar de busterminal van Valparaiso te begeven. Ik heb opnieuw een vlucht te halen. Deze keer van Santiago naar Calama, dichtbij San Pedro de Atacama. Na de gezellige, maar drukke dagen in Valparaiso (en nog een beetje nasleep van de kampeertrip) ben ik moe en blij om eventjes op de bus naar Santiago te kunnen dutten. Na ongeveer een half uurtje werd ik echter wakker omdat een dame luid praatte. Terwijl ik nog half groggy ben, stelt ze ook aan mij DE vraag: "Cinturon? El cinturon no functiona?" Ik antwoord dat ik de gordel niet geprobeerd heb en wordt -net zoals enkele anderen- verzocht om haar naar buiten te volgen. Buiten staan enkele Carabinieri's te wachten om onze paspoorten te controleren en de duidelijke boodschap te geven dat een gordel verplicht is, ook op bussen. Dat wist ik niet, maar nu dus wel (aan het einde van m'n verblijf in Chili :-D) . Ik verwachtte me aan een boete, maar het bleef gelukkig bij een preek. Lang leve de 'vrijpas': "ik ben buitenlandse" (soy extranjera). Dat gezegd zijnde, vind ik de wetgeving wel goed. Nu nog leren communiceren naar toeristen op een iets minder invasieve manier ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 15666

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: