Dinsdag 14/02: Chileense kookles - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Dinsdag 14/02: Chileense kookles - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14/02: Chileense kookles

Blijf op de hoogte en volg Xena

24 Maart 2017 | Chili, Valparaíso

Gisterenavond heb ik nog afgesproken met Juan José en ben gaan kijken/luisteren naar een repetitie van zijn muziekgroep. Zij spelen een soort mix tussen Braziliaans-Afrikaanse muziek die heel vrolijk klinkt: zie La Ritmatica https://youtu.be/iIyFeGBmILc Een leuke afsluiter van de dag.
Vandaag had ik een kookles geboekt van 10u tot 17u bij Chilean Cuisine. De dag startte met een groepskeuze van wat we wilden maken. We kozen na een stemming voor ceviche als voorgerecht, pastel de choclo (maïstaart) als hoofdgerecht en alfajores met manjar (koekjes met caramelvulling) als dessert. Een pisco sour als aperitiefje en empanadas als tussendoortje waren standaard. Eenmaal de keuze gemaakt, gingen we samen naar de markt om boodschappen te doen. Pas nadien startte de echte kookles. Op zich was het een goede kookles, maar m'n verwachtingen lagen hoog na de fantastische kookles in Chang Mai van enkele jaren geleden. Ieder deed deze keer een stukje van een gerecht in plaats van de volledige bereiding, maar ondanks deze werkwijze was het eten pas klaar om 15u30. Onnodig te zeggen dat ik uitgehongerd was! Als feedback heb ik dan ook laten weten dat wat aperitiefhapjes zoals kaas en lokale vruchten en een empanadaatje met Pisco vóór 12u wel leuk zou zijn ;-)
Na de kookles heb ik opnieuw afgesproken met Juan José, maar ook met een Canadees koppel uit de kookles: Linda en Philip. We hebben samen wat biertjes gedronken, maar Linda en Philip (vijftigers) wilden ook een jointje roken... Moeilijk was het niet om daaraan te geraken en de kwaliteit bleek goed, want vooral Linda werd heel erg uitbundig. Ze kon zo meedoen in een episode van 'girls gone wild'. Ik heb dan ook superveel gelachen, soms uit plaatsvervangende schaamte