Zo 5/2: Cerro Castillo - Reisverslag uit Coihaique, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Zo 5/2: Cerro Castillo - Reisverslag uit Coihaique, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Zo 5/2: Cerro Castillo

Blijf op de hoogte en volg Xena

13 Februari 2017 | Chili, Coihaique

Vandaag terug een fysieke uitdaging: 10 km wandelen, 1400 meter omhoog, met pak en zak om te kamperen. De wandeling was prachtig, en het eindresultaat wondermooi: een turquoise meer, omgeven door een hoge muur van rotsen (Cerro Castillo = Kasteelberg) met een gletsjer en watervalletjes. We arriveerden al rond 14u30 aan het meer, waar we ook onze tenten zouden opslaan. Dat gaf ons tijd om te...relaxen :-). We rolden onze kampeermatjes uit voor een dutje in de zon, maakten een theetje en aten een koekje. Haaaa... Nadien fristen we onszelf een beetje op met het gletsjerwater (=letterlijk en figuurlijk opfrissen) en installeerden we onze tenten alvorens aan het avondeten te beginnen. We waren maar net op tijd, want toen het eten ongeveer klaar was, kwam er een strakke wind opzetten en begon het te regenen. Het werd ook ijskoud dus aten we ons eten op in onze tent en gingen we kort nadien slapen, met het geluid van de waterval op de achtergrond.