Zaterdag 4/2: Parque Queulat - Reisverslag uit Puyuhuapi, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Zaterdag 4/2: Parque Queulat - Reisverslag uit Puyuhuapi, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4/2: Parque Queulat

Blijf op de hoogte en volg Xena

13 Februari 2017 | Chili, Puyuhuapi

Vanochtend om 9u30 hadden we het uitkijkpunt voor de Ventisquiero Colgante (=hangende gletsjer) al bereikt. Drie kilometer heen, en 3 kilometer terug...net genoeg om het ontbijt te verteren :-). Deze keer moesten we betalen om aan de wandeling te beginnen, zo'n 5000 Chileense pesos elk (= 7,5 euro). Achteraf bekeken, zeker geen waar voor je geld. We hebben indrukwekkendere gletsjers gezien voor minder of geen geld, waarbij we ook nog een mooie trektocht er naartoe bovenop kregen. Ik sus m´n gevoel met het gedacht dat ik een zeer vrijgevige bijdrage geleverd heb aan het behoud van de Chileense natuur ;-)
Na deze kleine opwarmer reden we verder tot aan de Bosque Encantado ("betoverde bos") met laguna Los Gnomos ("kabouterlagune"). Opnieuw betalen :-S Deze keer elk 3000 pesos (=4.5 euro). Dit park is duidelijk populair, zo populair dat we in file naar boven wandelden. Voor mij geen probleem, want sinds de eerste gletsjer waar ik tot twee keer toe onderuit gegaan ben (en dacht me niet bezeerd te hebben), heb ik pijn in m´n linkerknie :-S Een beetje trager stappen doet deugd, en de afstand van slechts 4 km in totaal is ook niet slecht :-) Deze gletsjer was -ondanks de drukte- wel mooi met z´n azuurblauwe meer op de voorgrond. Ik denk dat dat ook de reden is waarom we deze keer zoveel mensen tegenkwamen terwijl we voordien steeds zo goed als alleen waren: korte wandeling, turquoise meer en gletsjer. Wat wil een mens nog meer :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 15668

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: