Di 31/01: Cochamo deel 2 en op naar de volgende - Reisverslag uit Cochamó, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Di 31/01: Cochamo deel 2 en op naar de volgende - Reisverslag uit Cochamó, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Di 31/01: Cochamo deel 2 en op naar de volgende

Blijf op de hoogte en volg Xena

12 Februari 2017 | Chili, Cochamó


Drukke dag vandaag: ontbijt, verder hiken, terugkeren naar de camping, inpakken en de laatste 13km tot aan de auto met pak en zak afleggen. M'n nieuwe Canadese vrienden zijn helemaal mensen naar m'n hart: kamperen, vroeg opstaan als het nodig is, zoveel mogelijk lekker eten en zoveel mogelijk plezier maken.
Onze sportieve uitdaging startte rond 8u: 3u omhoog wandelen en klauteren om tot aan een uitkijkpunt te geraken, 800m hoger. Voor mij niet alleen een sportieve uitdaging, maar ook een mentale dankzij m'n hoogtevrees :-s Na verschillende angstaanjagende stukken kwamen we bij het klapstuk: een verticale rotswand waar je op moest klimmen met touwen. Dat was de druppel voor mij, letterlijk. Bij het gedacht alleen al begon ik te wenen van angst :-s Dus heb ik besloten om daar te pauzeren en wat voor de blog te schrijven met een fantastisch uitzicht als inspiratie :-) Aangezien er maar 1 weg is, moesten we toch dezelfde weg terug. Voor mij was de hike dus een tikkeltje korter dan voor de Canadezen, maar dat vond ik niet erg. Zij zijn trouwens echte hikers en zetten er doorgaans goed de pas in. Op de terugweg naar de auto legden we de 13km af in 4u. Dat klinkt misschien niet zo snel (iets meer dan 3km per uur), maar met de rugzak bergop en bergaf door de bossen, rotsen en rivieren kan ik je verzekeren dat het meer was dan een zondags wandelingetje. Eén ding staat vast: ik ga een pak fitter zijn na deze twee weken dankzij "Canadian bootcamp" :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 15661

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: