Vrij 20/01 - 22/01: Villarica - Reisverslag uit Villarrica, Chili van Xena - WaarBenJij.nu Vrij 20/01 - 22/01: Villarica - Reisverslag uit Villarrica, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

Vrij 20/01 - 22/01: Villarica

Blijf op de hoogte en volg Xena

29 Januari 2017 | Chili, Villarrica

Ik ben met de nachtbus naar Villarrica gereisd, een stadje aan een groot meer. Op het eerste zicht beviel het me niet zo heel erg...heel toeristisch, maar wel vooral bij de Chilenen zelf.
De namiddag heb ik gevuld met een dagje aan het "strand" (wat eigenlijk betekent een stukje rotsen of nat gras waar ik naartoe was gelopen) om wat te genieten van het uizicht, berichtjes te beantwoorden en wat bij te slapen want de busrit was niet zo rustgevend als gehoopt :-)
´s Avonds tijdens het koken, ontmoette ik Jorge, een Chileen, die de volgende dag de actieve vulkaan Villarica wilde beklimmen. Daar had ik wel zin in, dus liet ik me door hem leiden. De volgende ochtend namen we de bus tot zo dichtbij als mogelijk, liften we tot aan de basis en gingen we al wandelend verder. Niet makkelijk zo´n steile berg vol met lavagruis... We zijn uiteindelijk gestopt tot nèt iets voor de sneeuwgrens (klinkt veel kouder dan het is) omdat we vanaf daar allebei moe waren en tevreden met het resultaat. In het hoogseizoen betalen heel wat toeristen 100 euro voor een georganiseerde trektocht tot aan de top in de hoop dat ze de lava kunnen zien. Voor mij was de gratis versie voldoende. Achteraf hoorde ik trouwens dat je maar een paar druppels lava kan zien als het wat omhoog komt. De grote massa bevindt zich te diep in de krater... Wat wel hoorbaar was, was de lava door de bergwand. Eerst dacht ik dat er steentjes naar beneden rolden, tot ik besefte dat het geluid steeds gepaard ging met stoom die ontsnapte op plaaten. Best indrukwekkend!
´s Avonds aten Jorge en ik in Villarica nog wat typisch Mapuche eten. De Mapuche zijn de inheemse stammen die nog overblijven in Chili. In tegenstelling tot Uruguay is de inheemse bevolking hier niet volledig uitgemoord en blijft er dus nog een stuk van de cultuur over.
Op zondag ging ik een dagje naar het strand met Andres, een Argentijnse jongen uit m´n hostel. We raakten aan de praat over z´n werk -hij is circusartiest- en besloten om ons gesprek buiten verder te zetten, aan een mooier strand dan waar ik de eerste keer naartoe ging.
´s Avonds ging ik nog even mee met hem de stad in. Hij zou namelijk gitaar spelen en zingen om wat geld te verdienen en ik was benieuwd hoe zoiets eigenlijk in z´n werk gaat. Hij deed een rondje langs restaurants en cafés en verdiende zo 20.000 Chileense pesos (=30 euro) op ongeveer een kleine 4u tijd. Dat was meer dan ik verwachtte en staat gelijk aan twee nachten logies in een hostel. Jammer dat ik niet muzikaal aangelegd ben ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 15678

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: