13/01: Valparaiso - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Xena - WaarBenJij.nu 13/01: Valparaiso - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Xena - WaarBenJij.nu

13/01: Valparaiso

Blijf op de hoogte en volg Xena

29 Januari 2017 | Chili, Valparaíso

De hostel die we last-minute boekten, was niet zo fantastisch en niet goedkoop dus verhuisden we vandaag naar Triciclo. Slechts op een kilometertje ofzo. Wat we niet hadden bekeken op google maps is dat we hiervoor (met al onze bagage!) zo een duizendtal heuvels op en af moesten want Valparaiso is grotendeels gebouwd op een berg. Pffff. Hiervoor ben ik nog niet fit genoeg :-) Uiteindelijk was de tocht het wel waard, want we werden met open armen ontvangen in dit nieuwe en supermooie hostel. De receptionist, Juan Jose, was zelfs zo vriendelijk om na z´n shift even mee te lopen om een Chileense sim-kaart te gaan kopen, en een wasserij te zoeken, en ons rond te leiden in het stadscentrum, en iets te gaan drinken, en ... Uiteindelijk werden we de hele dag gratis rondgegidst door Juan Jose en ´s avonds ook nog eens uitgenodigd om met het personeel mee te eten (en te drinken) ´s avonds. Tsjah....wat kan ik daar nog meer over zeggen dan dat we met ons gat in de boter gevallen zijn? :-)