Donderdag 20 februari - dag 2 bij Samol en familie - Reisverslag uit Kâmpóng Thom, Cambodja van Xena - WaarBenJij.nu Donderdag 20 februari - dag 2 bij Samol en familie - Reisverslag uit Kâmpóng Thom, Cambodja van Xena - WaarBenJij.nu

Donderdag 20 februari - dag 2 bij Samol en familie

Blijf op de hoogte en volg Xena

03 Maart 2014 | Cambodja, Kâmpóng Thom

Heyhey

Het heeft de voorbije nacht geregend! Ongelooflijk en ongewoon voor deze periode van het jaar! Samols mama wekte ons zodat Samol de koeien onder het huis kon plaatsen. Ocharme Samol. :-)

We hebben vandaag met de brommer (ietsje minder stoffig dankzij de regen, maar toch nog stoffig genoeg) Sambor Prei Kuk bezocht, een site met meer dan 100 tempels uit de periode vóór Angkor. De tempels dateren van de 7de eeuw en liggen verspreid in de bossen rond Kompong Thom.

We hebben ze niet alle 100 bekeken ;-) en hielden het bij Prasat Tao (Leeuwentempel), Prasat Yeay Poeun (drakentempel), Prasat Sambor en enkele kleinere tempels.

Na het bezoekje aan Sambor Prei Kuk keerden we terug huiswaarts voor een zwemmetje in de rivier (stap 1 om al het rode stof van ons lichaam te krijgen) en om ons op te maken voor de bruiloft van deze avond. Er is een bruiloft in het dorp en iedereen is welkom, ook ik. Joepie! De bruiloft duurt 2 dagen en startte deze ochtend al, maar wij gaan enkel naar het dansgedeelte. Samols grootmoeder en broer gaan niet mee. Die laatste is gestraft omdat hij gisteren met z'n vrienden achter in de tuin iets te veel palmwijn had zitten drinken en dat vond oma allesbehalve grappig. Sreinet, Samol en ik vertrekken met z'n drietjes naar het feest, Samols mama komt later.

Op het feest krijgen we veel bekijks en wil iedereen (die het nog niet wist) van Samol weten wie ik ben en of ik misschien z'n vriendinnetje ben. Ik voel iedereen staren en voel me precies een roze olifant ofzo :-D

Er wordt traditionele muziek en "moderne" popmuziek gespeeld op het trouwfeest. Bij de traditionele muziek vormt iedereen een soort stoet en wordt er rond de tafel gedanst. Het voetenwerk heb ik ondertussen onder de knie dankzij een vriendelijk dametje die het me heel duidelijk toonde. De sierlijke
handbewegingen heb ik freestyle gehouden :-D De mensen zijn allemaal erg vriendelijk en velen wenken (of trekken) me tot bij hen om samen (naast elkaar) te dansen. Wat opvalt is dat bij de moderne muziek iedereen naar de dansvloer rent en wanneer er terug traditionele muziek wordt gedraaid een groot deel weer afdruipt. Jammer toch?

Rond 23u begint Samols mama ons aan te sporen om naar huis te gaan en ze heeft gelijk. Morgen is het weer vroeg dag en de kippen, en Samols grootmoeder(!), zullen niet wachten om de dag te beginnen omdat wij uit dansen waren. Gelukkig heb ik niet te veel palmwijn gedronken en zal dat alvast niet de reden zijn dat ik moeilijk uit bed geraak :-D

Tot de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 15657

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: