maandag 20/01/14 - Muang Ngoi (dag 2) - Reisverslag uit Muang Ngoy, Laos van Xena - WaarBenJij.nu maandag 20/01/14 - Muang Ngoi (dag 2) - Reisverslag uit Muang Ngoy, Laos van Xena - WaarBenJij.nu

maandag 20/01/14 - Muang Ngoi (dag 2)

Blijf op de hoogte en volg Xena

24 Januari 2014 | Laos, Muang Ngoy

Geachte lezers/beste sympathisanten

Nieuws van de dag: het is hier ijskoud. Brrr! :-D

Vandaag een beetje een lome voormiddag. Dat proberen we echter te compenseren door na de lunch te kajakken, want dan is het net warm genoeg om zo een operatie te overleven :-)

Niet alleen wij hadden een lome voormiddag. Het enige echte reisbureau bleef ondanks de openingsuren gesloten dus konden we bij hen geen kajak huren. Dan maar bij gelijk wie. Resultaat: weinig wendbare kajak en (te korte) zelfgemaakte - jaja, jullie lezen het goed: zelfgemaakte! - peddels. Bovendien zegt de man ons dat we maar gewoon moeten starten met stroomopwaarts te gaan en dan kunnen terugkeren stroomafwaarts. Kort samengevat hebben we ongeveer anderhalf uur stroomopwaarts geploeterd en kostte het slechts 10 minuten om via dezelfde weg terug te keren :-D We hebben ons avondeten wel verdiend voor vandaag!

Na het kajakavontuur wilden we ook nog de grot bezoeken die op wandelafstand van "Muang Ngoi city'" ligt. Helaas was de grot al gesloten. Dit wil zeggen dat het oude mannetje dat de inkom heft -oh jawel, we moeten weer betalen voor een grot-duidelijk niet van plan is om ons nog naar boven te laten klimmen. Dan maar morgen de grot.

In Muang Ngoi is nergens internet en m'n Belgische gsmnummer doet hier ook niks. Zowel Alice als ik willen graag even het thuisfront verwittigen dat alles in orde is dus gaan we op zoek naar iemand die even z'n telefoon wil uitlenen. Een van de inwoners, een visser, biedt z'n gsm aan tegen 5000kip (€0.50) per minuut en zo kunnen we alvast even laten weten dat we pas binnen een paar dagen weer echt bereikbaar zijn.

Wanneer we aankomen in het restaurant om te dineren, stoten we op een bende Fransen die samen met ons op de boot zaten. Ze inviteren ons aan hun tafel en schenken ons - helaas - wat Lao Lao whisky uit. Niet m'n ding :-)

Ik weet niet meer hoe we precies op het gespreksonderwerp kwamen -mss door de whisky- maar op een bepaald moment vertelde de eigenaar van het restaurant dat ze vandaag jungleratten hadden aangekocht. Een zeldzame delicatesse die je als toerist niet zal geserveerd krijgen. We konden het ook niet proeven, want ze hadden niet veel en het was voor een speciale gelegenheid... Toen we vroegen hoe het smaakte antwoordde hij: "Het smaakt heel erg naar eekhoorn." Niet echt een antwoord waarbij wij, westerlingen, ons veel kunnen voorstellen :-D

Volgende keer weer meer nieuws!

Lieve groetjes en tot schrijfs

X.

• 25 Januari 2014 - 11:30

Hilde:

Hey Xena,
    Is het alweer wat warmer?! Hier wordt het nu ook langzaamaan wat kouder, maar (gelukkig) geen sneeuw of ijs. Leuke foto van jou in de kajak! En het is daar wel heel mooi. Als je hard moet peddelen heb je het gelijk warm, toch?!
    Misschien toch wel jammer, dat je die junglerat niet geproefd hebt?! Als het net zo lekker is als eekhoorn!!!
    Veel plezier en avonturen weer! We zien er weer naar uit!!!

Groetjes,
    Hilde

• 27 Januari 2014 - 16:49

Xena :

Hoi Hilde

Nu in Vang Vieng en het is hier heerlijk qua temperatuur. Geloof me, als ik de kans krijg een van beide te proeven, laat ik het weten :-)