14 - 17/01: Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Xena - WaarBenJij.nu 14 - 17/01: Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Xena - WaarBenJij.nu

14 - 17/01: Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg Xena

18 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Even een beknoptere samenvatting van de voorbije dagen.

Ik ben erg moe tijdens het schrijven van dit tekstje en daar is een reden voor...

Wat ik nog niet verteld had, is dat ik me de dag van de waterval niet superlekker voelde. Maar dankzij een aspirientje was er niet echt een probleem. Tot ik de volgende dag wakker werd met koorts en hevige keelpijn. Ik heb die dinsdag heel de dag niks kunnen doen en ben in bed moeten blijven. In totaal een drietal dagen koorts gehad, maar geen zin om drie dagen opgesloten te zijn. Dus heb ik het woensdag en donderdag rustig aan proberen doen en ben wat gaan wandelen in de stad. Tijdens de wandelingen wat sightseeing gedaan: tempels, bamboebrug over de rivier, mount Phousi voor een mooi zicht over de stad, ...

Pascal, Jonas en de andere Duitsers zijn de 15de alweer verder getrokken. Ik ben in het hostel gebleven, want ik wilde de stad niet verlaten voor ik helemaal genezen was.

Vrijdag (17/01) is de eerste dag dat ik me duidelijk beter begon te voelen en dat heb ik gevierd met een ochtendles yoga, vlak aan het water. Heerlijk rustgevend. Daar is het niet bij gebleven, want ik hoorde via via over een excellente Franse bakkerij/brasserie, Le Banneton, en ook daar heb ik mezelf lekker verwend. Mmmmmm, is zeker de meest passende omschrijving :-)

Om de verwennerijen af te sluiten ben ik samen met Sari, een Fins meisje van op de kamer (m'n nieuwe kamergenoten zijn nu allemaal meisjes), om een pedicure geweest. Kost iets minder dan €3 hier en was best wel nodig. Ik schaamde me een beetje voor de staat van m'n voeten ten opzichte van het Laotiaanse meisje :$

Ik maakte op de kamer ook kennis met Alice, een hele leuke Italiaanse. We hebben de voorbije dagen vaak tijd met elkaar doorgebracht en besloten om samen naar het Noorden te reizen. Naar de natuur, weg van de beschaving.

Toen ik donderdagavond alleen iets ging eten in de stad, kwam er een Israëlische jongen aan m'n tafeltje zitten en toevallig reist hij ook naar hetzelfde dorpje in het Noorden: Muang Ngoi. Zaterdag, de 18de, zullen we dus met z'n drieën naar daar afreizen.

Ik hoop dat jullie er een beetje aan uit geraken allemaal :-)

Tot een andere keer!

  • 18 Januari 2014 - 16:22

    Hilde:

    Hey Xena,

    Het is prima te volgen, hoor! Vervelend dat je ziek was. Gelukkig gaat het nu weer beter! Tjonge, wat ontmoet jij veel nieuwe mensen! Erg leuk!! Dat krijg je natuurlijk als je alleen reist.
    Goede reis weer en ik ben zeer benieuwd hoe het in het Noorden, in de natuur gaat bevallen!

    Groetjes,
    Hilde

  • 20 Januari 2014 - 20:11

    Leona:

    hoi,

    ik vind het idd ook goed te volgen en het liijkt of het voor jezelf nu ook rustiger wordt, zo de natuur in.
    kijk maar uit dat je geen enge ziekte opraapt. ik moest meteen aan de griep denken, die hier de ronde doet, maar ook aan dengue (knokelkoorts), dat ik als souvenirtje uit thailand meebracht. maar gelukkig ben je al wat aan de beterhand!

    geniet van de natuur!
    voor mij is dat altijd iets waar ik later aan terugdenk (als ze zeggen: denk terug aan een plaats waar ge u goed voelde)

    en zo fijn verschillende soorten lekker eten.

    heerlijk toch!

  • 23 Januari 2014 - 13:48

    Line:

    Gelukkig voel je je beter!
    Ik vind het alvast heel erg jammer dat je
    er zaterdag niet zal kunnen bij zijn.
    In ieder geval een hele dikke zoen (en een extra natte zoen
    van Gilles) en nog veel plezier!

  • 28 Januari 2014 - 02:50

    Xena:

    Hey Linetje

    Ik ook! Volgende keer ben ik er weer bij hoor. Dikke zoen terug

  • 28 Januari 2014 - 02:50

    Xena:

    Hey Linetje

    Ik ook! Volgende keer ben ik er weer bij hoor. Dikke zoen terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xena

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 15680

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 27 April 2017

Backpacken in Zuid-Amerika

12 December 2013 - 19 Maart 2014

Backpacken in Azië

Landen bezocht: